Вредните навици, заради които не можете да отслабнете

Вредните навици, заради които не можете да отслабнете

Свалянето и задържането на добро тегло не е лесна работа. Изисква се постоянство и целеустременост. За съжаление на много хора се случва да имат тези качества, но така и да не успяват да постигнат заветните килограми.

Чувството ни е познато и говорим от опит като ви представяме вредните навици, които не забелязвате, и заради които не можете да отслабнете.

Ето кои са те.

вредни навици заради които не можете да отслабнете

Бъркате храната с водата

Често когато почувстваме, че сме изтощени, всъщност ни липсва вода, а не храна. Хората, които са склонни към надебеляване, интерпретират грешно сигналите на организма и посягат към хладилника, вместо към бутилката с вода.

Това е грешно.

Хидратацията безспорно помага за поддържането на стройна форма, но знаехте ли, че помага и за свалянето на килограми? Редица изследвания през години доказват това, но едно от тях е особено интересно. Учени от американския университет Virginia Tech открили, че ако изпиваме 2 чаши по 200 мл. вода преди всяко хранене ще сваляме средно по 2.3 кг. повече, когато сме на диета.

Не приемате достатъчно протеини

вредни навици - не приемате достатъчно витамини

Най-важното правило за поддържане на здравословно тегло е приемът на достатъчно количество протеини. Те са причината тялото ви да каже „Не, нямам нужда от още пържени картофи. Нахраних се.“

Ето няколко здравословни опции за храни, богати на протеини, които ще ви откажат от ненужния джънк: пилешко, свинско филе, морски дарове, яйца, кисело мляко или протеинови барове и прахчета с ниско съдържание на захар.

Пиете грешния алкохол

Алкохолът е известен с грандиозните си калорични стойности. В 100 грама уиски има 220 калории, в същото количество водка около 230 калории, в коняка 240, а в сладкия ликьор цели 350! Доста разочароващо.

Но все пак не е нужно да бъдем чак толкова строги към себе си. Някои видове алкохол са значително по-нискокалорични и ако се ограничите до 1-2 питиета на ден, няма да си навлечете кой знае какви последствия. Препоръчваме светла или тъмна бира (42-48 калории на 100 мл.), бяло и червено сухо вино (73-75 калории на 100 мл.) или в най-лошия случай едно малко питие, смесено с повечко лед или сода.

Прочетете повече: Какво се случва с организма ни когато сме с наднормено тегло?

Не закусвате

вредни навици - не закусвате

Българите хич не са по закуските, но трябва да знаете, че ако се опитвате да отслабнете или да задържите вече свалените килограми, тя е ключова. Закуската задейства метаболитните процеси в тялото, което позволява на организма да започне да гори калории още от сутринта.

Идеалната закуска съчетава сложни въглехидрати с протеини и малко здравословна мазнина. Пробвайте следните рецепти:

  • 2 бъркани яйца
  • 1 филийка пълнозърнест хляб
  • 1 чаена чаша кисело мляко с парченца горски плодове или надробени ядки

Ако не сте много ранобуден и нямате време за закуска, опитайте да държите в запас няколко протеинови бара с ниско съдържание на захар и ги хапвайте на път за работа.

Пазарувате грешно

Ето един безценен съвет, за който може да ни благодарите по-късно: избягвайте рафтовете, разположени в средата на супермаркета. Всичко, от което имате нужда се намира по периферията на стените. Там ще намерите повечето млечни, месни, рибни (протеини и мазнини), зърнени и брашнени (въглехидрати) храни, с които да се нахраните здравословно.

Ако усетите, че ви влезе към средата на магазина, това не вещае нищо добро за теглото ви. В тази секция обикновено се намират шоколадите, чипсовете, кафетата и други подобни съмнителни стоки.

Тази подредба е разработена още преди години и целта й е чисто маркетингова – да оптимизира хода на потребителя, така че да купи възможно най-много неща. Това не означава, че трябва да го следвате, особено ако се опитвате да свалите излишните килограми.

Прочетете повече: Заплахата „Йо-йо“ или как да предотвратим обратния ефект от бързото отслабване

Не си записвате

вредни навици - не си записвате

Опитвате се да свалите килограми, подлагате се на диета и тренирате, но все не успявате да постигнете желания резултат? Възможно е да ядете повече, отколкото си мислите. Време е да започнете да си записвате.

Звучи ви глупаво?

Това е един от най-често срещаните навици на успешните хора – те си записват срещите в календара, задачите в тефтера и идеите на първия лист хартия под ръка.

Напълно възможно е неусетно да изядете един Сникерс или няколко желирани бонбона, докато се борите с поредната изтощителна задача на работа. Това не е пагубно, но може да наруши ритъма ви. Ако усетите, че свалянето на 3 килограма ви отнема повече от нормалното, започнете да си записвате всичко, което хапвате през деня (и през нощта). Може да останете приятно изненадани, когато се окаже, че причината за трудното отслабване е лесно отстранимият десерт преди лягане.

Внимавате да не вдигате тежко

Няма да ви е лесно да постигнете особени резултати в свалянето на килограми, ако тренирате само кардио и се надявате, че диетите ще свършат останалата работа. Най-ефективният режим е този, който съчетава силовата тренировка с кардио упражненията (и разбира се здравословното хранене, съня и многото вода).

Изледванията показват, че има сериозна връзка между силовите тренировки и отслабването. Въпреки че и кардиото и силовите тренировки горят голямо количество калории, кардиото засилва метаболизма само по време на самата тренировка и за кратък период след това. Вдигането на тежести не само засилва метаболизма по време на упражненията, но и за дълго време, след като сте приключили. Ефектът на горене на калории след тренировка с тежести може да трае часове и дори дни.

Прочетете повече: Къде отиват излишните мазнини, когато сваляме килограми?

Отказвате се твърде бързо

вредни навици - отказвате се твърде бързо

Не бъдете твърде самокритични. Грешки правят и най-добрите. Не е краят на света, ако се поддадете на някое дребно изкушение или хапнете повече на празничната вечеря.

Но ако направите грешка днес, това със сигурност означава, че не бива да я повтаряте утре. А ако заради това започнете да пропускате два, три, седем дни, месец или година, определено няма да постигнете трайни резултатите в отслабването. Не се отчайвайте и не приемайте грешките за повод да се откажете напълно. Приемете, че отслабването е процес – също като кариерата, семейството, възпитанието на децата и всичко хубаво в живота. То изисква време.

Започнете като изчистите вредните навици от ежедневието си, а когато видите резултата от избягването една-две от тези грешки, се обърнете към истинските експерти на Pulse Health Center.

Ние създадохме специалните програма за отслабване Ultra Slim 7 и Slim & Fit 14 с цел да ви преведем през процеса на отслабване така, че никога да не ви се налага повече да го правите.

Разберете повече за програмите тук и ни пишете, когато сте готови да поставите край на излишните килограми.

Share this article