Храните, които облекчават сезонните алергии - Специализиран център за детокс и отслабване Pulse Health Center

Храните, които облекчават сезонните алергии

Кихане, кашляне, подсмърчане, течащи очи – за страдащите от сенна хрема, тези симптоми са твърде познати и представляват неудобство, с което те трябва да се справят всяка пролет.  Основната причина е, че алергичните хора са със свръхчувствителна имунна система, която реагира прекомерно към иначе безобидни вещества, като полени, прах, цъфтящи треви, храсти и растения. Напоследък учените изучават дали някои храни могат да облекчат тези симптоми. По-голям напредък обаче те имат с храни, които по-скоро биха влошили състоянието на един човек със сезонна алергия и с тях трябва да се внимава.

Кои храни могат да облекчат сезонните алергии?

Ананас

 храниСмята се, че ананасът е една от храните, които помагат при сезонни алергии.

Той е богат на витамин С, но истинската антиалергична сила на плода се крие в ензим, наречен бромелаин,

който се бори с възпаленията и помага за намаляване на отоците и дразненията, причинени от полените.

Анансът е единственият плод, който съдържа този ензим.

Ако това обаче не е една от любимите ви храни, бромелаин може да се приема и под формата на добавки.

 

Мед

В действителност няма убедителни научни доказателства, че медът намалява симптомите на сезонните алергии. Досега са проведени само две проучвания в тази посока, но те са твърде малки, за да могат да се направят убеждаващи изводи. Въпреки това, причината медът все пак да е сред споменаваните от специалистите храни, е, че има документирани случаи, при които пациентите с пролетни алергии твърдят, че продължителната консумация на мед им е помогнала.

Прочетете повече: За „нектара на боговете“ или защо е важно да се научим да живеем в хармония с природата

Учените обясняват тази възможност с теорията, че излагането на малки количества от алергена, който води до реакция, води до постепенно привикване. На абсолютно същия принцип работи и имунотерапията, революционно и единствено към момента лечение на голяма част от алергиите. Идеята е, че ако пчелите, произвеждат мед от същия прашец, към който даден човек има алергия, тогава вероятно редовната му консумация в малки дози би намалила чувствителността към него.

Това обаче все още не е доказано напълно, затова трябва да се внимава с приема на мед при подобни случаи. Най-добре е той да се хапва на гладно, защото в това състояние е най-полезен.

Не забравяйте, че на деца под 1 година не бива да се дава никакъв мед.

Средиземноморска кухня

храни

За предимствата и благотворния ефект върху здравето, които има средиземноморската диета, знае всеки.

Тя е богата на растителни храни, зеленчуци, пълнозърнести храни, бобови растения и ядки, зехтин и риба.

Едно голямо проучване на деца от остров Крит установило, че колкото по-близо подрастващите се придържат към средиземноморски тип на хранене, толкова по-малка е вероятността те да развият сенна хрема.

Това се обяснява с факта, че самите продукти подобряват чревната микрофолора, чийто нарушен баланс подсилва сенната хрема.

Прочетете повече: Чудноватите храни, които влияят на психиката ни

Ферментирали храни

Кисело мляко, кисело зеле, кисели краставички, кимчи. Смята се, че съдържанието на пробиотици във ферментиралите храни подобрява чревната микрофлора и успокоява симптомите на сенна хрема.

Лук, чушки, горски плодове и магданоз

Лук, чушки, горски плодове и магданоз – всички те са с високо съдържание на кверцетин – естествен растителен химикал, който може да намали хистаминовите реакции – част от отговора на организма при пролетна алергия.

Кога суровите плодове и зеленчуци могат да засилят алергията?

 храниОсвен познатите симптоми на хрема и сълзящи очи, има и други прояви, съпътстващи сезонните алергии.

Такива са подуването и изтръпването на устните, сърбежите, афтите, дразненето в гърлото, дори оток и зачервяване на лицето.

Всички те често са проява на орален алергичен синдром,

познат още като полено-хранителен синдром, който се предизвиква от консумация на някои сурови плодове, зеленчуци и ядки, сред които ябълка, праскова, банан, целина, магданоз и др.

Прочетете повече: Здравословните храни, от които пълнеем, когато прекалим

Причината е, че те съдържат белтък, подобен на този на полените от дървета, тревите и цветята. Имунната система не може да различи кой е източникът на въпросния белтък, затова и основно хората с пролетна алергия биват засегнати от оралния алергичен синдром. Тази реакция е почти мигновена, поразявайки органите, свързани с поглъщането: устните, езика, устната кухина и гърлото.

Ето и някои от храните, към които хората с пролетна алергия могат да проявят кръстосана реакция.

Домати

Хората, алергични към треви, могат да проявят реакция към домати, а понякога дори и към мед.

Ябълки, круши, праскови, череши

храни

Хората с установена алергична реакция към полените на брези трябва да внимават с консумацията на сурови ябълки, круши, праскови, череши, сливи, райска ябълка и женшен, било то като добавка или като част от козметиката.

Според някои автори с особено внимание трябва да се подхожда и към фъстъците и лешниците.

Обикновено реакциите след консумацията им е оток или подуване на устните. Кръстосана реакция с растения като магданоз и целина се получава при алергия към пелин.

Прочетете повече: Междинните хранения: защо са важни, кога и по колко да хапваме

Шоколад

Проблемът с алергията към шоколад нерядко е свързан със съдържанието на ядки в него. Дори в млечния шоколад има следи от тях. Оказва се, че производителите добавят паста от ядки при направата му, най-често фъстъчена и лешникова, които съдържат белтък, подобен на този в разпространените полени.

Диня, пъпеш, банан, тиквички и краставици

Амброзията е много силен алерген, който не е характерен за Европа, но все по-силно навлиза на континента и много хора нямат изградени антитела срещу растението. Установено е, че алергичните към амброзия хора правят кръстосана реакция при консумация на диня, пъпеш, банан, тиквички и краставици.

Прочетете повече: За и против драстичните диети

Share this article